16 Eki 2014

Sert Mizaçlı Bitki: Kaktüs

Kaktüsler radyasyonu emiyormuş.

Bu söylemin doğruluğu yanlışlığı tartışılır, tartışılıyor da. Belki de çoğumuz o dikenli, patates benzeri bitkinin yüzüne bile bakmazken bu söyleme inandırdık kendimizi.

Benim de bilgisayarımın yanından ayırmadığım bir kaktüsüm var. 
Dekoratif sevimli bir şey.
Radyasyonu da alıyorsa ne âlâ.



Kaktüsün suyu depoladığını göz ardı edip sürekli sulayasım vardı ilk zamanlar; suladım da her gün eser miktarda. O yüzden mi bilinmez o sevimli bitkinin dikenleri çok can yakmaya başladı. Yanına yaklaşanın elinde ince, zarif bir sızı bırakıyor.☺

Geçenlerde benden yaşça büyük olan birinin canını yaktı.

''A aa bu da neymiş?'' diye söylendi eline bakarken.
Yanımdaki arkadaş söze girdi:
''Hiç kaktüs görmediniz mi sanki?''
Karşıdan gelen cevap:
''Görmem mi evde her gün  görüyorum
Benim hanımın dili çok sivridir mübarek!''

Bunun üzerine gülüştük, kaktüsü her gördüğümde aklıma geliyor.
Kim bilir kaç yılın dışa vurumu bu sözler.☺
Kaktüsün bıraktığı acı gibi hayatta canımızı yakan çoğu şey.
Belki de bilmeden kendi ellerimizle günlerce, yıllarca besliyoruz köklerini, her daim gözümüzün önünde tutuyoruz, bütün olumsuzluklara paratoner görevi görecek sanıyoruz. Bu yüzden, canımızın yanmasına daha çok içerliyoruz. 
Onun doğasında can yakmak varsa aksini nasıl bekleriz ki bir kaktüsten. 

Mizacının dışında davranan ya da öyle olduğuna inandırılan çoğu şey bizi hayal kırıklığına uğratmadı mı?

Tükenmez kalemler tükenmedi mi bir bir?
''Al abla bu kumaş çekmez.'' denilen kaç bluzu bir daha giyebildik?
Köpürmeyen bir sabun tahayyül edebilir misiniz?

25 yorum :

  1. Merhabalar gerçekten kaktüsler için radyasyon emer diyorlar bilemiyorum ne kadar doğru benimde bi tane almam lazım..
    ஐ ஐSizi takibe aldım ஐஐ

    YanıtlaSil
  2. Merhaba hoş geldiniz :)
    Doğruluğu konusunda bir kesinlik yok, ama olumlu düşünmek istiyorum, yoksa da sevimli görüntüsü yeter :) Ben de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ╭•ஐஐஐஐ•
      Misafirlere pek hoş değiller ama :) ╭•ஐஐஐஐ•
      ╭•ஐஐஐஐ•

      Sil
    2. Misafirler kaktüsü görmezden gelsin :)

      Sil
  3. ayy dur ben de alayım minik kaktüs masama yaaa fikri sevdim :)

    YanıtlaSil
  4. heey baksan yaa, bi hafta durdu blogun bak blogumda köşede, bkaç arkadaş geldi, bugün az önce başka arkadaşı koydum, sona yine koyarım blogunu yine arkadaşlarımız gelir kii. kaybolma ama olur muuu:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baktıım :) Teşekkür ederim duyarlılığınız için yeni bloglarla tanışma fırsatımız oluyor hem güzel oluyor tekrar teşekkürler deeptone, ama unutma buraya beklerim ki hep :)

      Sil
  5. sen hiç mim yapmadın. zamanın olursa bi dene hadi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düşünmeniz çok mutlu etti :) Deneyeceğim tabi ki ^^

      Sil
  6. :) Evliliğin getirilerinden biri bu "söylenmek"..
    Benim de evimde tatlı minik bir kaktüsüm var..
    Hatta pembe çiçeği bile açtı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaktüsü sevimli bulan biri daha :) İçinde yufka bir yürek var kaktüsün, o pempe çiçeğin başka ne açıklaması olabilir :) Hoş geldiniz :)

      Sil
  7. Görmem mi her gün görüyorum. :))
    Kaktüs bizim evde de dikenli bir şeyler var ama anlamadım ki. :)
    Kaktüsün bıraktığı acı gibi hayatta canımızı yakan çoğu şey. Beğenildi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dikenliyse kaktüstür o :) Kimisi kendi çiçek açıyor kimisine de yapma çiçek ilave edip sevimlilik katıyorlar :) Sevinildi.

      Sil
  8. Kaktüsleri çok severim. Ama hiç düşünmemiştim, mizacında can yakmak olan birisinden başka bi şey beklemenin yanlış olduğunu.
    Kalemin sağlık. Sevdim yazını. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuyan gözlerine sağlık dr :) Firdevsi'nin sanırım, bir sözü var: ''Kötülerden kötülük gelmesine şaşmamak gerek, gece karanlıktan ayrı tutulur mu hiç?''
      :)

      Sil
  9. Minik süslü kaktüslerden alasım var ne zamandır erteliyordum. Alacam artık birkaç tane :)) Nasıl sulanıyorlar acaba.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok şekerler minik ama dikkat çekici oluyorlar :) Dediğim gibi ilk zamanlar nerdeyse her gün su veriyordum azar azar. Ama o çok fazlaymış, birkaç hafta su vermediğim de oluyor, aklıma estikçe suluyorum, 1 yıldan fazla süredir hiçbir şey olmadı :)

      Sil

Düşüncelerini paylaş lütfen... Ben yazdım sen de yaz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...